Ćwiczenia na uda i inne sposoby na piękne nogi i pośladki

Piękne nogi i pośladki to cel każdej ćwiczącej kobiety. Spełnienie tego marzenia nie jest wcale trudne, wymaga tylko samozaparcia, systematyczności i przykładania się do wykonywanych ćwiczeń. Zgrabne nogi i pośladki zapewni nam jazda na rowerze, pływanie, bieganie aerobik czy trening na uda. Wzmocnią one nie tylko mięśnie i kondycję, ale także pięknie wymodelują sylwetkę.

Polecane ćwiczenia na uda, które pomogą nam odchudzić nogi, to między innymi nożyce.

Wystarczy położyć się płasko na macie. Aby nie nabawić się kontuzji kręgosłupa, pod odcinek lędźwiowy, możesz podłożyć zrolowany ręcznik. Nie musisz tego robić, jeśli masz mocne mięśnie brzucha, które pomogą Ci go odciążyć. Ręce ułóż wzdłuż ciała, nogi wyprostuj, napnij, obciągnij palce stóp. Teraz wystarczy, że będziesz unosić naprzemiennie nogi w górę. Pamiętaj, by nie szarpać i nie wykonywać gwałtownych ruchów. Staraj się cały czas kontrolować nogi, zwłaszcza podczas opuszczania ich. Ten trening ud przysłuży się także Twoim mięśniom brzucha, ponieważ doskonale spala tłuszcz w tym miejscu. Taki trening na uda możesz wykonywać dwa razy w tygodniu (zbyt częste powtarzanie ćwiczeń nie da szansy mięśniom na odpoczynek i regenerację). Wykonaj 15 powtórzeń na każdą nogę w 3 seriach. Jeśli jesteś bardziej zaawansowana, a Twoje mięśnie pozwolą na większy wysiłek, możesz dowolnie zwiększać liczbę powtórzeń.

Dobry trening na uda nie obędzie się także bez skłonów.

Możesz wykonywać skłony w przód albo do boków. Wykonuj również ćwiczenia na uda, polegające na wykrokach, dzięki którym uaktywnisz mięśnie całych nóg, pośladków, brzucha, a nawet pleców.

Nieodłącznym elementem ćwiczenia na uda są przysiady. Jeśli chcesz szybciej zobaczyć efekty, możesz wykonywać je z obciążeniem. Pamiętaj jednak, by ciężar dobrać do własnych możliwości i kondycji. Branie zbyt dużego ciężaru może skończyć się dla Ciebie nieprzyjemną kontuzją i brakiem możliwości ćwiczenia przez długi czas. Z tego samego powodu też, każdy trening ud oraz innych części ciała, powinnaś zaczynać od porządnej rozgrzewki, która przygotuje Cię do wysiłku i przyczyni się do szybszego spalania kalorii.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *