Ćwiczenia na barki – często popełniane błędy

Mięśnie naramienne to dość problematyczna strefa naszego ciała. Walkę o jej wyrzeźbienie należy precyzyjnie zaplanować, z jednej strony po to, aby móc w ogóle cieszyć się rezultatami, a z drugiej – aby uniknąć kontuzji. Jak uniknąć pułapek?

Trening barków kryje w sobie kilka niebezpieczeństw.

Skutki niektórych z nich mogą być bolesne i nieprzyjemne, natomiast inne po prostu sprawią, że nasze starania będą nieefektywne. Do tych drugich należy na przykład niezrównoważone podejście do ćwiczeń. Przypomnijcie sobie ile razy widzieliście na siłowni osoby, które miały pięknie wyrzeźbione aktony boczne i przednie, za to tylne sprawiały wrażenie spłaszczonych.

Jak do tego dochodzi?

Cóż, podstawowym błędem jest tu przywiązanie do kilku ulubionych ćwiczeń i modyfikowanie ich głównie w zakresie zwiększania obciążenia. Chodzi tu przede wszystkim o wyciskanie sztangi na ławce i wyciskanie jej na barki przy spuszczaniu jej jedynie do linii włosów. Pamiętajcie! Nie chodzi o to, aby wykonywać te ćwiczenia na barki, które przychodzą nam z łatwością, sprawiają przyjemność i pozwalają pokazać się z dobrej strony przed innymi trenującymi. Nie walczymy przecież o rozbudowanie poczucia własnej wartości, a konkretnej grupy mięśniowej.

Co więcej, nie należy na siłę dążyć do zwiększania obciążenia, ponieważ zwłaszcza w przypadku treningu na barki może to mieć nieprzyjemne konsekwencje. Może to prowadzić do utraty kontroli nad poprawnością techniczną i zmniejszenia ilości serii i powtórzeń, a od tego prosta droga do zmarnowania czasu albo nawet nabawienia się kontuzji.

Z ćwiczeniami na barki po prostu nie należy przesadzać, szczególnie jeśli dopiero zaczynamy naszą przygodę z siłownią.

Na początek najlepiej połączyć je z zestawem na mięśnie pleców lub klatki piersiowej albo z treningiem bicepsu i tricepsu. Oczywiście przy stosowaniu się do tych wszystkich zasad należy również wziąć pod uwagę, że efekty będą widoczne dopiero wtedy, kiedy będziemy prowadzić właściwy styl życia. Postawcie na dietę wysokobiałkową, nie pomijajcie porcji owoców i warzyw, a także regularnie się wysypiajcie i unikajcie używek. Powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *